Šių metų aukštosios mados triumfas: nuo mistikos iki egzotikos

birželio 18, 2018
Neria Lejay

Nuotraukos Vida Press

Nepaisant nuolatinių pokyčių, Paryžiaus aukštosios mados savaitė išlieka Prancūzijos kultūros išimtis, suteikianti galimybę išsaugoti šimtametes retų amatų tradicijas, neįtikėtiną rankų darbą, kūrybinę laisvę bei tęsti įdomius ieškojimus ateičiai. Vienintelė tokio pobūdžio vitrina iš viso pasaulio pritraukia vis daugiau skirtingų idėjų, radikalių eksperimentų, vien komerciniu darbu nepasitenkinančių talentų.

Paskutinėmis sausio dienomis pasirodymus surengė 33 prestižinės Aukštosios mados federacijos tikrieji nariai, nariai-korespondentai ir svečiai. Nors įkvėpimo šaltiniai skirtingi, ateinančiam pavasario / vasaros sezonui pasiūlyta bendra ypač poetiško stiliaus vizija. Lengvų audinių prabanga, skaidrių karoliukų spindesys, jausmingas plunksnų bangavimas, romantiški siluetai, tarp jų – retkarčiais įsiterpiantys keli vyriški elementai. Pastelinės, akvarelinės spalvos, kurias pagyvina juodos ir baltos derinių kontrastai, įvairiai nešiojami subtilūs, puošnūs ar išdidintų proporcijų kaspinai, akis žaismingai slepiantys švelnūs tiulio vualiai, domino kaukės, stilingi gėlių akcentai plaukuose, nostalgiškus retro potėpius keičianti roko, siurrealistinė, futuristinė dvasia… Aukštoji mada nenustoja kerėti tarp fantazijos ir realybės susipynusiu prabangiu grožiu.

Tolimųjų kraštų egzotika

Pasaulio civilizacijų įvairovė, jų tradicijos, meninės išraiškų formos visada buvo svarbus dizainerių kūrybinis postūmis.

Yumi Katsura

Aukštosios mados savaitė prasidėjo nuo 86 metų japonų mados imperatorės Yumi Katsuros, kuri per savo ilgą karjerą nenustojo austi tiltų tarp Tolimųjų Rytų ir Vakarų kultūrų, kolekcijos „Ryšiai“. Sužavėta tokių tapytojų, kaip K. Hokusai, C. Monet, V. van Gogh darbų magijos, puiki protėvių amatų žinovė bei puoselėtoja vėl nustebino moderniomis Japonijos praeities klodų interpretacijomis.

Tradiciniu „yuzen“ būdu rankomis margintas šilkas, rafinuotų motyvų gausa, ryškių spalvų sprogimas tarsi pagerbė svarbiausią iš jų – amžiną gamtos gyvybingumo stebuklą. O neapsakomo grožio šventiniai kimono skleidė autentiškiausią japoniškos elegancijos spindesį.

„Ralph & Russo“

Londone apsistojusių australų Tamaros Ralph ir Michaelo Russo duetą irgi pakerėjo turtingos tolimosios Azijos kultūros. Pramogų pasaulio žvaigždžių numylėtiniai į savo kolekciją subtiliai įpynė egzotinių elementų. Pastelinę spalvų gamą papildė ryškiai geltonas ar žalias satinas, raudonas šilko krepas, karoliukais išpuošti žakardiniai audiniai, rytietiški siuvinėjimai, rankomis paišytos gėlės, paukščiai, balto krepo jazminų žiedlapiai, melsvos organzos chrizantemos, stručio plunksnos, metalinio atspalvio krištolo grandinėlės, kimono, kiniškų tradicinių kostiumų stiliaus siluetai.

Jau pirma ant podiumo pasirodžiusi suknelė – 1930-ųjų stiliaus šilko kimono su inkrustuotais dramblio kaulo spalvos kristalais, rankomis išpaišytomis peonijomis, puošta organzos žiedlapiais, opalo akmenimis ir rankoves prailginančiais persiko atspalvio kutais – turėjo įaudrinti blizgančių klienčių fantazijas.

Zuhair Murad

Libanietį Zuhairą Muradą sudomino Amerikos indėnai, dvasinis jų simbolių gilumas bei grožis. Įdomiai interpretuoti jų folklorą, jį perkelti į aukštąją madą bei pritaikyti dizainerio mėgstamam seksualių, stiprių, savimi pasitikinčių moterų tipui buvo rizikinga, bet puikiai įveikta užduotis. Tiek išskirtiniuose siuvinėjimuose, tiek audiniuose subtiliai panaudota daug indėnams svarbių simbolių, geometrinių motyvų, plunksnų, kutų. Rezultatas – nuostabi, jausminga, prabanga žėrinti kolekcija.

„Schiaparelli“

„Schiaparelli“ mados namų meno direktorius Bertrandas Guyonas nugramzdino į siurrealistinę, Nubijos pasakomis ir maurų legendomis apipintą pagoniškos Afrikos praeitį, kur nepaliestoje gamtoje gyvena išdidžios, laukiniu grožiu svaiginančios moterys.

Natūralios medžiagos, tokios, kaip linas, rafija, plastikas, plunksnos susipynė su prabangiu, „Swarovski“ perlais išpuoštu šilku. Vyriški marškiniai pasipuošė mėgstamiausiais Elsos Schiaparelli gyvūnais – vabzdžiais, organzos suknelė – tigro motyvais, dar kiti modeliai – tradiciniais geometriniais raštais, gyvatėmis, driežais ar drugiais.

Subtilūs etniniai ir modernūs deriniai, eklektiškas žaidimas su įvairiausiomis tekstūromis kolekcijai suteikė bohemišką džiunglių prabangos („jungle chic“) dvasią.

Nuo antikos mitų iki „Skrendančių paukščių“

Mados stilistus dažnai įkvepia ir Europos šalių praeitis, kultūra ar papročiai.

Celia Kritharioti

Viena garsiausių Graikijos stilisčių Celia Kritharioti, kurios kūriniai ne kartą buvo matomi ant raudonų kilimų, graikų mitą apie gražuolės mirtingosios Psichės ir Afroditės sūnaus dievo Eroto meilę interpretavo savaip. Naujausia technologija išsiuvinėti ilgaauliai ir žaismingos, kelių mėnesių darbo pareikalavusios trumputės kokteilinės suknelės akcentuoja moterišką kūną bei gundymo galią.

Christophe Josse

Prancūzų dizaineris Christophe Josse pasižymi subtilia, jausminga elegancija ir šiuolaikiniu išgryninto paprastumo neoklasicizmo stiliumi. Jis įsivaizdavo kalnuotoje Graikijos srityje, Peloponeso centre, kažkada egzistavusios Arkadijos harmoningą idiliją.

Saulės apšviesti ramūs javų laukai, iš jų grįžtančios prabangios valstietės vilki kontrastingus gintaro, medaus, kviečių tonų lininius apdarus, siuvinėtus Vidurio Europos motyvais, pagražintais rafinuotais nėriniais ar auksinio atspalvio karoliukais. Lengvas etninis vėjas žalvariniuose papuošaluose atnešė pastebimų Šiaurės Afrikos, actekų, inkų įtakų. Taip Lietuvą primenanti romantika…

Iris van Herpen

Kita ne mažiau įdomi olandų stilistė Iris van Herpen pasirinko poetišką skrendančių paukščių akimis matomos Žemės temą. Kaip visada naudodama naujas medžiagas ir technologijas, ji sugebėjo išradingai perteikti chaotiškus ar civilizacijos sutvarkytus mūsų planetos peizažus. Ant permatomo tiulio 3D spausdinimo būdu realizuotos smulkių geometrinių motyvų mozaikos perėjo į lazeriu perforuotą ažūrą, maorių tatuiruotes, Afrikos motyvus primenančius piešinius. Viskas aplinkui, atrodytų, plūduriavo besikeičiančioje šviesoje, drabužiai slydo ant šių moterų-paukščių kūnų, o kai kurių kimono kūginės rankovės pleveno kaip sparnai.

Tarp modernizmo ir ateities

Aukštoji mada visada vaidino svarbų vaidmenį diegiant naujoves ir įsivaizduojant ateitį.

„Maison Margiela“

Mados namų „Maison Margiela“ kūrybos direktoriaus Johno Galliano spalvinga „Arty“ stiliaus kelionė į ateitį išplėšė iš realybės. Tamsioje ir keistoje atmosferoje maištingu žingsniu praeinantys siluetai ryškiai švietė, žėrėjo, žaidė optinėmis iliuzijomis ir atspindžiais. Talentingas kūrėjas drąsiai linksminosi su medžiagų mišiniais, formų tūriais, erdviniais holografiniais vaizdais.

Yuima Nakazato

Šį sezoną avangardiniais ieškojimais garsėjantis japonas Yuima Nakazato susidomėjo kosmosu ir astronautų uniformomis. Skaidriais šalmais dengtos galvos, paltai, švarkai, tunikos, suknelės ar kombinezonai, pagaminti iš skirtingomis geometrinėmis formomis supjaustytų pramoninių audinių atliekų, taip pat stori balti aukštakulniai ir pirštinės – modeliai atrodė kaip keistos futuristinės mašinos.

Hyun Mi Nielsen

Buvusios „Alexander McQueen“ bei „Givenchy“ moteriškų drabužių studijos direktorės, Danijoje gyvenančios dizainerės iš Pietų Korėjos Hyun Mi Nielsen tvarinių veidus visiškai paslėpė keisti galvos apdangalai. Sunkiais mūsų laikais, kuriuos simbolizuoja masinė migracija, ji poetiškai pristato nuolat besikeičiančios, judančios žmogaus figūros viziją kelyje, erdvėje ir laike. Įdomus perdirbtų medžiagų – kriauklių, prie drabužių prisegamų skambaliukų, džinsinių atraižų, senų dygsniuotų lovatiesių – panaudojimas leido sukurti ypatingą mišinį tarp liaudies („folk“) kultūros, hipių gėlių vaikų epochos ir pankų.

Alexandre Vauthier

Prancūzas Alexandre Vauthier pasiūlė daug optimistiškesnę, ryškaus modernumo ir roko dvasios pripildytą dabartinių laikų viziją. Seksualios moterys-užkariautojos vilki trumpus sijonėlius, dekadentiškus su giliomis dekoltė ir permatomus apdarus, kazokiško stiliaus kelnes, pečius pabrėžiančius odinius švarkus, karinius batus, uniformines kepures, stačiakampius akinius… Netikėtai jos tampa svajingos, pasirinkdamos priešingą kultinio „Commedia dell’Arte“ personažo Pierrot aprangos stilių: juodas kūgio formos kepuraites, baltus marškinėlius su didžiuliais kaspinais ir pūstomis rankovėmis.

Prancūziškas menas gyventi

Prancūzijos gyvenimo menas, savyje harmoningai apjungęs visas grožio, estetikos, kūrybos išraiškas, virto nuolat įkvepiančiu pasauliniu mitu.

„Chanel“

„Chanel“ įprastoje kolekcijų pristatymų vietoje Didžiuosiuose rūmuose („Grand Palais“) pakvietė į klasikinį prancūzišką sodą. Žavingai veidus dengiantys vualiai, viršugalviuose papildyti orchidėjų ir bijūnų puokšte, spalvingi lengvo tvido kostiumėliai, laisvi muslino žiedlapių sijonai, subtiliais gėlių motyvais siuvinėtos ar išpieštos suknelės, kurių pečius kartais puošė plunksnos, vyraujantys rožinės spalvos tonai – nuo visiškai švelnios iki ryškios ciklameno… Poetiškoje aplinkoje, tarp vijoklinių rožių vaikštinėjančios merginos pačios virto neapsakomo grožio gaiviomis gėlėmis.

„Armani Privé“

Paryžių įsimylėjęs Giorgio Armani tikriausiai savo kolekciją ne paišė, o susapnavo. Puikių audinių pasirinkimas, šimtai metrų rankomis išpaišyto šilko, modernios debesų, dangaus, jo taip pamėgtų purvo dėmių interpretacijos ir niekada iš mados neišeinančių vakarinių suknelių elegancija.

Jean Paul Gaultier

Savo kolekcija Jean Paul Gaultier pagerbė seniausią Prancūzijos mados korifėjų Pierre Cardin, pas kurį jis pats pradėjo karjerą. Grafiniai, ratais bei spiralėmis mirgantys juodos ir baltos spalvų siluetai, juos papildančios ryškios psichodelinės spalvos, puikūs smokingai, nežemiškos šukuosenos priminė Pierre Cardin 1960-ųjų „Kosmoso amžiaus“ periodą.

Stéphane Rolland

Jei architektūra yra vienas svarbiausių prancūzų dizainerio Stéphane Rolland kūrybinio proceso variklių, šį kartą jis pasiūlė švelnintą, jausmingą, pastelinių spalvų versiją. Prabangos viršūnę įkūnijo šešios išskirtinės, aukštąja juvelyrika siuvinėtos suknelės.

„Dior“

„Dior“ meno direktorė Maria Grazia Chiuri savo mūza pasirinko siurrealizmo tapytoją Leonor Fini, kuri buvo artima Christiano Dioro draugė, kaip ir jis mėgusi ekstravagantiškus kostiumų pokylius.

Virš podiumo kabanti Salvadoro Dali akis, suknelės-narvai, dominuojančių juodos ir baltos spalvų geometrinės interpretacijos, ant modelių odos tatuiruotos André Bretono citatos, juodo tulio ir paauksuoto metalo domino kaukės, atvertas akis imituojantys auskarai – „Dior“ kolekcijos pristatymas panašėjo į siurrealistinę retro svają.

„Viktor & Rolf“

Talentingų olandų Viktoro Horstingo ir Rolfo Snoereno duetą įkvėpė fantastiška Venecijos kaukių karnavalo bei spalvinga „Commedia dell’arte“ dvasia. Jie visus kolekcijos modelius nutarė siūti iš vienos rūšies audinio – kunigaikštienės satino. Kruopščiai nuaudę, panaudoję įdomius įvairiausių pločių, ilgių, spalvų juostų pynimus, įvairius derinimus, dizaineriai išgavo išskirtinio grožio motyvus (dryžiai, kvadratai, kryžiuotos linijos…). Spalvingos suknelės įgavo naują dimensiją, pridėjus raukinių, kaspinų ar iš to paties audinio pagamintų nuostabių gėlių. Jos išsibarstė kaip pievoje, drąsiai kopė rankovėmis, pasiekė galvą ir tapo ekstravagantišku papuošalu.

Elie Saab

Žinomiausias Libano dizaineris Elie Saab kaip visada kūrė subtilią, trapią, labai moterišką viziją. Lengvutėmis plunksnomis, art deco ar gėlių motyvais siuvinėti kristalai, žėrintys aukso, šampano, sidabro, mėlynos, violetinės, rausvos spalvos permatomi audiniai, žvilgsnius pritraukiantys akcentai, tokie kaip varpo formos skrybėlaitės ar kaklo papuošalais tapę įspūdingi šilko kaspinai – elegantiškų vakarinių apdarų meistras kaip temą pasirinko 1920 metų Paryžių. Po I pasaulinio karo Prancūzijoje prasidėjus „Beprotystės metų“ („Années folles“) euforijai, iš JAV atkeliavo džiazo ritmai, pašėlusio tempo Europoje dar nežinomas čarlstonas bei pusnuogės Josephine Baker juodaodžių „Laukiniai šokiai“. Miestas vėl virto gyvenimo džiaugsmo ir kūrybinės energijos centu. Ne veltui Elie Saab kolekciją pavadino „Paryžius – tai šventė“.


← Grįžti

Komentarai:

 

Komentarų nėra.

Forumas
TEMA: Sulčių dieta
neteko bandyti, sportas man geriausia norit tureti tobula figura, pradejau namie, dabar salej jau ir papildus vartoju https://www.ponasbicepsas.lt/biotech-usa-nitro-pure-whey-2270g ir i varzybas ruosiuosi, o dietu nesilaikau kazkokiu ekstremaliu, nes norisi ir gerai ir sveikai jaustis, zinoma saldumybu atsisakiau :) ir beabejo pries varzybas tenka laikytis mitybos
TEMA: patarimai kaip kovoti su spuogais "akne"
O geeeras ir as gudrucio vaistinej apsiperku! patogu labai jau seniai internetu uzsakineju:P O del aknes tai daug vandens ir man butina gert kad lygesne oda butu, tik nepageriu ir pilna spuogeliu.. Naudingas straipsnis apie musu sveikata ir ligas http://plionke.blogas.lt/infekciniu-ligu-egzaminas-3.html#comment-12